post

Jednym ze sposobów na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest wykorzystanie w tym celu social proof. Jeśli jednak ta strategia marketingowa ma nam przynieść spodziewane rezultaty, powinniśmy wykorzystać ją mądrze, ze świadomością tego, na jakich zasadach się opiera.

 

Social proof – definicja

 

Termin social proof jest najczęściej wykorzystywany po to, aby określić wpływ tego, w jakiej społeczności żyje jednostka na wybory, jakich jednostka ta dokonuje, a także na typowe dla niej poglądy oraz decyzje. Termin ten zakłada więc, że większość decyzji podejmowanych przez naszych potencjalnych klientów ma pochodzenie społeczne. Konsument jest nieustannie nastawiony na oddziaływanie, pochodzi ono przy tym z coraz większej grupy źródeł. Oznacza to, że także jego preferencje zakupowe mogą się zmieniać, do zmian tych może przy tym dochodzić wyjątkowo szybko. Jest to sytuacja bardzo dobra z perspektywy sprzedającego pod warunkiem, że będzie wiedział, jak ją wykorzystać.

 

Social proof w praktyce

Jak zatem wpływać na decyzje klienta przekonując go w nienachalny sposób, że to właśnie sprzedawane przez nas produkty są dokładnie tym, czego może w danym momencie potrzebować. Rozwiązań jest co najmniej kilka. Najważniejsze z nich to:

  1. Opinie zadowolonych klientów (zawierające opis konkretnych korzyści, jakie dał dany produkt).
  2. Opinie ekspertów (odnoszące się nie tylko do konkretnych produktów, ale i do całego asortymentu przy założeniu, że mamy do czynienia z opisem korzyści, a ekspert jest związany z branżą, której dotyczy sprzedaż).
  3. Informacje medialne (najlepiej z odnośnikami do artykułów źródłowych, aby zwiększyć ich wiarygodność)
  4. Certyfikaty i atesty
  5. Oceny i recenzje (także te, w których odbiorcy wskazują drobne wady asortymentu przekonując jednak, że nawet pomimo ich istnienia produkty są warte zakupu i dają zadowolenie).
  6. Korzystanie z pomocy liderów opinii (forma marketingu, która potrafi generować spore koszty, odznacza się jednak bardzo dużą skutecznością, zwłaszcza wśród młodszych odbiorców).

Więcej dowiesz się na stronie https://feedink.com/pl/

Podobne wpisy: